Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Baca Novel My Rude Wife Gratis Full Episode

Daftar Isi: [Buka]
Novel My Rude Wife Full Bab

 Mau baca Novel tapi bingung novel yang seru untuk di baca, nah kali ini saya akan merekomendasikan Novel yang seru untuk kamu baca.

Baca Novel My Rude Wife Gratis 

Hai pecinta novel? Pada kesempatan ini Thepleh akan share tentang cara membaca Novel My Rude Wife karya CikNorCinta Full Episode.

My Rude Wife adalah sebuah novel bergenre Romance yang ditulis oleh CikNorCinta dan diterbitkan Suara Hati Publication. Novel ini akan dijadikan Serial Drama yang berjudul Melur Untuk Firdaus dan sangat cocok buat kamu yang saat ini sedang mencari bacaan novel serta Serial Dramanya, ini sinopsisnya:

Sinopsis Novel My Rude Wife 

RUDE? Bukan biadab. Bukan juga kasar. Tapi.. SELAMBA.

Kahwin paksa? Itu mungkin cerita klise tetapi, bila dapat seorang isteri yang selamba... itu bukan klise lagi!

Sikap selamba Melur itulah yang membuatkan sikap jual mahal Firdaus surut perlahan-lahan. Sikap selamba Melur itu jugalah yang telah mematahkan ego lelaki itu dan mula. menyayanginya.

Namun, kesetiaan Firdaus terhadap Dee tidak juga goyah dan itulah yang membuatkan Melur pergi bersama hati yang kecewa.

"Abang kenalkan Diana, girlfriend abang." - Firdaus

"Ooo... inilah Diana? What a pleasant surprise! Terujanya saya dapat jumpa Cik Diana." - Melur

"I, Diana Rahila. Girlfriend Firdaus Iskandar." - Dee

"I pula, Tengku Adriana Zulaika. Isteri kepada Firdaus Iskandar." Melur

Dengan adanya Harris Daniel di sisinya, mampukah Melur menyayangi Firdaus seperti dahulu?

"Tiga tahun bersama awak adalah momen-momen terindah buat saya. Malah, saya sanggup bayar untuk tahun-tahun seterusnya agar saya dapat terus bersama awak." - Harris

Dan... mampukah Firdaus membawa Melur pulang ke sisinya semula?

Baca juga: Novel Menantu Miskin Mendadak Kaya 

Cuplikan Novel My 'Rude' Wife

Memang payah andai cinta dirasakan,namun dirahsiakan. Melur mungkin menyintai,namun dia bersembunyi. Firdaus mungkin menyayangi,namun dia tidak menyedari.

"Yelah,papa minta Melur kahwin dengan abang tapi abi paksa abang kahwin dengan Melur. Tu je bezanya."

"Abi tak paksa la. Dia pun minta abang kahwin dengan Melur." jawab Firdaus mendatar.

"Habis tu yang hari-hari cakap terpaksa kahwin tu kenapa?

Takkan drama semata-mata kot?"

"Dah tak nak,memanglah rasa terpaksa." jawab Firdaus perlahan. Melur senyum.

"Tup-tup dapat bini cun. Perghh! Dalam hati cakap 'nasib baik aku terima. Kalau tak,melepas. Lawa tu...mana nak cari.' Kan?" kata Melur sambil mengangkat-angkat keningnya. Firdaus menahan senyum melihat riak wajah Melur yang nakal itu.

"Perasan."

Memang Melur selamba dan selamba itulah yang membuatkan Firdaus marah. Tapi,marah acah-acah dan sombong pun acah-acah.

"Abang tak payahlah nak jadikan kisah kita ni klise macam novel yang diadaptasikan ke drama TV tu. Buang masa je.' kata Melur memulakan. Firdaus menoleh.

"Maksud awak?"

"Tengoklah kisah-kisah novel sekarang. Kahwin paksa. Mula-mula tak nak,marah-marah,gaduh-gaduh. Tidur asing-asing. Cakap awak-saya. Lepas tu perlahan-lahan suka dan jatuh cinta. Very cliche. Bersepah kat kedai buku cerita gitu. Kita ni pun dah nak jadi macam tu jugalah. Watak utamanya abanglah. Temanya, kena kahwin paksa."

Mampukah isteri yang RUDE itu mematahkan ego seorang lelaki yang bergelar suami? Ya,kekadang Melur dapat merasai kasih Firdaus membaluti hatinya,namun kekadang ianya bagai bayu yang berhembus dan berlalu pergi dari sisinya.

Kekadang dirasakan tangannya bersatu dengan tangan Firdaus lalu menerbitkan bunyi tanda mereka saling menyayangi. Namun kekadang dirasakan tangannya terbiar sepi dan bertepuk sendiri. Ya,ianya berbunyi tetapi hanya mimpi.

Di mana dan ke mana kasihnya Firdaus pergi? Adakah masih utuh untuk Dee atau sudah berputik untuknya yang setia menanti?

Tentang Novel

  • Judul: My Rude Wife
  • Penulis: CikNorCinta
  • Penerbit: Suara Hati Publication
  • Genre: Romantis
  • Negara Asal: Malaysia
  • Bahasa: Melayu
  • Karya lainnya: Dia Ada Cinta

Cara Beli Buku Novel My Rude Wife Pdf Full Episode 

Bagaimana kisah selanjutnya? Untuk membaca Novel yang sangat keren ini, maka kamu bisa membacanya dengan membeli Pdf tepatnya versi bukunya di Penerbit Aslinya (Suara Hati Publication) atau bisa melalui Aplikasi Lazada, Shopee, WhatsApp dengan harga RM34.00

Untuk kamu yang ingin membeli bukunya silakan buka: DISINI atau untuk kamu yang ingin bertanya-tanya terlebih dahulu bisa melalui WhatsApp: www.wasap.my/60177557189.

Link Baca Novel My Rude Wife Wattpad Bab 1 - 30 Gratis

Adapun link Novel My Rude Wife Bab 35 di Wattpad karya CikNorCinta yang sudah diadaptasi menjadi Serial Drama berjudul Melur Untuk Firdaus bisa kamu klik DISINI.

Setelah kamu klik link yang sudah saya bagikan maka kamu akan langsung diarahkan ke aplikasi resminya untuk membaca Novel ini.

Baca juga: Novel Pewaris Super Kaya Full Bab 

Penutup

Cukup sampai di sini saja untuk hari ini tentang cara membaca Novel My Rude Wife by CikNorCinta Full Bab. Jika ada pertanyaan silakan menghubungi kami.

Baca Juga: